Πέμπτη, 25 Δεκεμβρίου 2014

Κρατήστε Ψηλά την Άμυνά Σας

Καθώς ο καιρός γίνεται όλο και πιο ψυχρός είναι περισσότερο πιθανό να υποφέρετε από βήχα και κρυολόγημα. Τώρα είναι μία καλή στιγμή για να κοιτάξετε πως μπορείτε διορθώσετε τη διατροφή ώστε να λειτουργεί το ανοσοποιητικό σας σύστημα άψογα.

kratiste-psila-thnn-amina-sas

Παρά τα όσα μπορεί να σας είχαν πει οι γονείς ή οι παππούδες σας, δεν θα αρρωστήσετε εάν βγείτε έξω στο κρύο. Όταν ο καιρός γίνεται ψυχρός, περνάμε περισσότερο χρόνο σε κλειστούς χώρους - το οποίο σημαίνει ότι ερχόμαστε σε στενότερη επαφή με περισσότερους ανθρώπους, έτσι κυκλοφορεί λιγότερος αέρας – και ερχόμαστε σε περισσότερη έκθεση με μικρόβια που μπορεί να μας επηρεάσουν.
Το σώμα σας έχει ένα ενσωματωμένο αμυντικό σύστημα, με τη μορφή του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Είναι ο προσωπικό σας στρατός που προστατεύει το σώμα σας από οτιδήποτε ξένο, έναν ιό, ένα βακτήριο ή παράσιτο, που το αναζητά για να το καταστρέψει. Για να διατηρήσετε την άμυνα του σώματός σας σε υψηλά επίπεδα, αυτό εξαρτάται από την καλή διατροφή και έναν υγιεινό τρόπο ζωής.
Τα φρούτα και τα λαχανικά συμβάλουν σημαντικά εφόσον παρέχουν μία αφθονία από φυτοθρεπτικά συστατικά - φυσικές ενώσεις που βρίσκονται σε όλες τις φυτικές τροφές που βοηθούν στην προώθηση της υγείας δρώντας ως αντιοξειδωτικά. Χρειάζεστε τα αντιοξειδωτικά για την ισορροπία των διεργασιών του σώματος που προκαλούν οξείδωση. Οι οξειδωτικές διαδικασίες είναι ένα φυσιολογικό μέρος του μεταβολισμού, αλλά η οξείδωση μπορεί να τρέχει ανεξέλεγκτα σε κύτταρα αν δεν διατηρηθεί υπό έλεγχο - και μπορεί να αποδυναμώσει την ικανότητα του οργανισμού να καταπολεμά τις ασθένειες. Έτσι το σώμα σας στηρίζεται σε μία σταθερή πηγή αντιοξειδωτικών από φρούτα και λαχανικά για την μείωση του οξειδωτικού στρες και στη συνέχεια, να βοηθήσει στην υποστήριξη της λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος.
Το ανοσοποιητικό σας σύστημα έχει επίσης κάποιες «ειδικές δυνάμεις», υπό τη μορφή των λευκών αιμοσφαιρίων. Αυτά τα κύτταρα παράγουν εξειδικευμένες πρωτεΐνες - που ονομάζονται αντισώματα - τα οποία αναζητούν και καταστρέφουν τους ιούς και τα βακτήρια. Δεδομένου ότι τα αντισώματα είναι πρωτεΐνες, θα πρέπει να έχετε επαρκής πρωτεΐνες στη διατροφή σας για να εξασφαλίσετε ότι θα είστε σε θέση να παράγετε αντισώματα, τα οποία το σώμα σας χρειάζεται. Τα υγιεινά πρωτεϊνικά τρόφιμα - όπως τα ψάρια, τα πουλερικά, το άπαχο κρέας, τα τρόφιμα σόγιας και τα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά γαλακτοκομικά προϊόντα - παρέχουν τα δομικά στοιχεία που χρειάζεται το σώμα σας να παράγει αυτές τις εξειδικευμένες πρωτεΐνες.
Κρατώντας το πεπτικό σας σύστημα υγιές είναι επίσης σημαντικό για την υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος. Το πεπτικό σύστημα είναι το σπίτι τρισεκατομμυρίων βακτηρίων που έχουν πολλές λειτουργίες στην προώθηση της καλής υγείας. Ορισμένα στελέχη των βακτηρίων σας βοηθάνε στην χώνεψη των φυτικών ινών. Άλλα καταναλώνουν τα εντερικά αέρια, ενώ άλλα παράγουν βιταμίνες, όπως βιταμίνη Κ και βιταμίνη Β12. Όταν το σύστημά σας είναι γεμάτο με αυτά τα «καλά» βακτήρια, εξυπηρετούν στον «παραγκωνισμό» των δυνητικά επιβλαβών βακτηρίων που θα μπορούσαν να εισέλθουν στην πεπτική οδό σας. Μερικές από τις καλύτερες πηγές αυτών των φιλικών βακτηρίων είναι τα βιολογικά γαλακτοκομικά προϊόντα, όπως το γιαούρτι.
Τρώγοντας σωστά, πραγματικά μπορεί να ανοίξετε τον δρόμο για την καλή υγεία. Και για να βοηθήσετε το σώμα σας στον αγώνα κατά των ξένων εισβολέων, ο εσωτερικός «στρατός» σας χρειάζεται την καλύτερη δυνατή διατροφή. Έτσι, λοιπόν στα όπλα!


Ελάτε στην παρέα μας. Δείτε εδώ!